Digininjat-blogi

Digininjat taistelevat yritysten digisyrjäytymistä vastaan. Lappilaisella tekemisen meiningillä maustetun blogin tavoite on auttaa sinua tarttumaan digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin. Tervetuloa mukaan!

Ensivaikutelman tärkeyttä ei voi kiistää – myöskään verkossa

Ensivaikutelman tärkeyttä ei voi kiistää – myöskään verkossa

Olet varmaan miettinyt potentiaaliselle asiakkaalle tai tulevalle yhteistyökumppanille antamaasi ensivaikutelmaa. Ehkä kiinnität huomioita juuri oikeisiin asioihin: olet ajoissa, pukeudut ammattimaisesti ja siististi, esittelet itsesi luontevasti, muistat käytöstavat sekä annat käyntikorttisi tapaamisen päätteeksi. Mietit myös, miten puhut, mitä sanoja käytät, sekä …

Sisältö, sisältö ja vielä kerran sisältö – ja oikea asiakas

Sisältö, sisältö ja vielä kerran sisältö – ja oikea asiakas

(Julkaistu alunperin Lapin yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 02.11.2017) Tässä blogissa puhumme aiheesta, joka ei liity ainoastaan digitalisaation vaan kaikkeen liiketoimintaan, markkinointiin, viestintään ja asiakaspalveluun. Markkinoinnin tärkein tekijä on tuntea asiakas ja tuottaa hänelle laadukasta ja oikein suunnattua sisältöä esimerkiksi tekstein, valokuvin ja videoin. …

Katso nörttiä sillä silmällä

Katso nörttiä sillä silmällä

(Julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 05.10.2017) Juuri julkaistussa PK-yritysbarometrissä todetaan, että yritysten suurimpia kehittämistarpeita markkinoinnin ja myynnin lisäksi ovat yhteistyö muiden yritysten kanssa sekä verkostoituminen. Samainen barometri kertoo, että yritykset arvioivat digitalisaation suurimmaksi mahdollisuudeksi juuri yhteistyön tiivistymisen ja uusien …

Joku kahviakin joi, mutta ei suositella voi – puhutaanko yrityksestäsi tietämättäsi?

Joku kahviakin joi, mutta ei suositella voi – puhutaanko yrityksestäsi tietämättäsi?

Julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 31.08.2017) Tuleeko sinulle koskaan mieleen kysyä kahvila-asiakkaaltasi, että mistäs tiesit tänne tulla? Mietitkö joskus, miksi asiantuntijapalvelusi myynti lähtee nousuun ja kysyntä lisääntyy? Tai käykö sinulle joskus niin huonosti, että kuulet jonkun ventovieraan ihmisen haukkuvan …

On keväisen digirempan aika

On keväisen digirempan aika

(Julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 20.04.2017) Kevään korvalla moni meistä katselee ympärilleen ja miettii, että talven pimeyden jäljiltä kaivattaisiin uudistumista. Moni asia on voinut jäädä odottamaan sitä kuuluisaa parempaa aikaa, nyt on hyvä hetki tarttua toimeen. Digininjat kääntävät tällä …

Paperiton toimisto ja muita digiharhoja

Paperiton toimisto ja muita digiharhoja

(Julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 16.03.2017) Jos vuosituhannen alun ennustukset olisivat pitäneet paikkaansa, olisi tietokoneilla tehtävä työ jo ajanut paperitehtaat konkurssiin ja vapauttanut toimistojen pöydänkulmat paperipinoista. Vilkaisepa työpöydällesi, onko näin? Vai onko pöydälle nätisti pinottuna erilaisia muistioita, tarjouspyyntöjä, suunnitelmia …

Käytä niitä viestintävälineitä

Käytä niitä viestintävälineitä

(Julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 02.02.2017) Uudet digitaaliset viestintätavat tehostavat, helpottavat ja nopeuttavat erilaista viestintää ja ne voivat laskea v-käyrää ihan kympillä, sekä asiakkaalta, yrittäjältä että henkilöstöltä. Meille on aivan sama, vaikka väittäisit, että digipalvelut tai sosiaalinen media eli …

Eikö saa rauhassa digisyrjäytyä?

Eikö saa rauhassa digisyrjäytyä?

(julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 12.01.2017) Digisyrjäytyminen, siinäpä melkoinen termi suomalaista sielunmaisemaa kuvaamaan. Törmäsimme siihen menneenä viikonloppuna useammankin median kautta, kun ne siteerasivat Talous ja Yhteiskunta -lehden artikkelia (3/2016): Mitä digitalisaatio on tarkoittanut kansalaisen näkökulmasta? Tiivistettynä kysymys on digitaalisten palveluiden aiheuttamasta eriarvoisuudesta kansalaisten …

Uusimmat artikkelit