Digininjat-blogi

Digininjat taistelevat yritysten digisyrjäytymistä vastaan. Lappilaisella tekemisen meiningillä maustetun blogin tavoite on auttaa sinua tarttumaan digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin. Tervetuloa mukaan!

Tätä on Reddo – asiantuntijuutta pilke silmäkulmassa

Tätä on Reddo – asiantuntijuutta pilke silmäkulmassa

Reddo Partners on Rovaniemeltä ponnistava, mutta valtakunnallisesti toimiva asiantuntijatoimisto. 10 vuotta toimialalla on poikinut useita referenssejä, mutta mistä kaikki alkoi? Vuonna 2007 Jani Siivola ja graafikko Kalle Erkkilä tuumivat “Joskos perustettaisiin yritys?” Kallen osaamisalue oli graafinen suunnittelu ja Janin projektihallinta. …

Ei sisältöä vain sisällön takia – älä hukkaa asiakastasi somessa

Ei sisältöä vain sisällön takia – älä hukkaa asiakastasi somessa

Tehdään suunnitelma, tuotetaan sisältöä ja ihmetellään miksi mitään ei tapahdu. Kuulostaako tutulta? Lisää sisältöjesi vaikuttavuutta lähtemällä liikkeelle asiakkaan hyödystä. Auta asiakasta laadukkailla sisällöillä Asiakas vertailee tuotteita ja palveluita verkossa. Hän törmää jatkuvasti erilaisiin sisältöihin, kuten blogeihin, kuviin, videoihin, vlogeihin, podcasteihin …

Hyvin dokumentoitu on puoliksi tehty – älä päästä ideoitasi karkuun

Hyvin dokumentoitu on puoliksi tehty – älä päästä ideoitasi karkuun

Pyörivätkö hyvät ideat päässäsi, mutta eivät päädy toteutukseen asti? Kävitkö juuri kollegasi kanssa maailmaa parantavan keskustelun, jolloin ajatus virtasi kirkkaana? Älä päästä ideoitasi karkuun, vaan dokumentoi ne. Tässä pari vinkkiä, miten voit dokumentoida ideasi helposti “digissä”. Sanotaan että “hyvin suunniteltu …

Ensivaikutelman tärkeyttä ei voi kiistää – myöskään verkossa

Ensivaikutelman tärkeyttä ei voi kiistää – myöskään verkossa

Olet varmaan miettinyt potentiaaliselle asiakkaalle tai tulevalle yhteistyökumppanille antamaasi ensivaikutelmaa. Ehkä kiinnität huomioita juuri oikeisiin asioihin: olet ajoissa, pukeudut ammattimaisesti ja siististi, esittelet itsesi luontevasti, muistat käytöstavat sekä annat käyntikorttisi tapaamisen päätteeksi. Mietit myös, miten puhut, mitä sanoja käytät, sekä …

Sisältö, sisältö ja vielä kerran sisältö – ja oikea asiakas

Sisältö, sisältö ja vielä kerran sisältö – ja oikea asiakas

(Julkaistu alunperin Lapin yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 02.11.2017) Tässä blogissa puhumme aiheesta, joka ei liity ainoastaan digitalisaation vaan kaikkeen liiketoimintaan, markkinointiin, viestintään ja asiakaspalveluun. Markkinoinnin tärkein tekijä on tuntea asiakas ja tuottaa hänelle laadukasta ja oikein suunnattua sisältöä esimerkiksi tekstein, valokuvin ja videoin. …

Katso nörttiä sillä silmällä

Katso nörttiä sillä silmällä

(Julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 05.10.2017) Juuri julkaistussa PK-yritysbarometrissä todetaan, että yritysten suurimpia kehittämistarpeita markkinoinnin ja myynnin lisäksi ovat yhteistyö muiden yritysten kanssa sekä verkostoituminen. Samainen barometri kertoo, että yritykset arvioivat digitalisaation suurimmaksi mahdollisuudeksi juuri yhteistyön tiivistymisen ja uusien …

Joku kahviakin joi, mutta ei suositella voi – puhutaanko yrityksestäsi tietämättäsi?

Joku kahviakin joi, mutta ei suositella voi – puhutaanko yrityksestäsi tietämättäsi?

Julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 31.08.2017) Tuleeko sinulle koskaan mieleen kysyä kahvila-asiakkaaltasi, että mistäs tiesit tänne tulla? Mietitkö joskus, miksi asiantuntijapalvelusi myynti lähtee nousuun ja kysyntä lisääntyy? Tai käykö sinulle joskus niin huonosti, että kuulet jonkun ventovieraan ihmisen haukkuvan …

On keväisen digirempan aika

On keväisen digirempan aika

(Julkaistu alunperin Lapin Yrittäjien Y-vinkkeli blogissa 20.04.2017) Kevään korvalla moni meistä katselee ympärilleen ja miettii, että talven pimeyden jäljiltä kaivattaisiin uudistumista. Moni asia on voinut jäädä odottamaan sitä kuuluisaa parempaa aikaa, nyt on hyvä hetki tarttua toimeen. Digininjat kääntävät tällä …

Uusimmat artikkelit