Kolme vinkkiä Instagramin yrityskäyttöön

28.09.2018 Digininjat-blogi

Oletko harkinnut yritysprofiilin perustamista Instagramiin? Onko yritykselläsi Instagram-profiili, mutta sisällön tuottaminen tökkii ja inspiraatio on hukassa? Jos vastasit jompaankumpaan kysymykseen kyllä, kerää talteen nämä kolme vinkkiä yrityksesi Instagramin käyttöön. Varmistu kuitenkin ensin että myös asiakkaasi ovat Instagramissa, jotta et hukkaa aikaasi väärässä markkinointikanavassa.

1. Tarkastele profiilia asiakkaan silmin

Mitä asiakkaasi näkee, kun hän ensimmäisen kerran tarkastelee yrityksesi Instagram-profiilia? Onko yhteystiedot kunnossa, entä profiilikuva? Onko profiili aktiivinen, milloin edellinen kuva on lisätty? Selviääkö profiilista mitä yritys tekee ja missä se sijaitsee? Onko yritykselle mahdollista lähettää viesti suoraan profiilista? Löytyykö profiilista linkki, joka ohjaa nettisivuille tai Facebookiin?

Jos yritykselläsi on Instagram-profiili, on sanomattakin selvää että potentiaalinen asiakas saattaa tutustua yritykseesi ja kuulla siitä ensimmäisen kerran juuri tässä kanavassa. Älä siis tuota pettymystä, vaan tarjoa asiakkaalle mielenkiintoista sisältöä ja ole helposti lähestyttävissä. Erotu eduksesi.

2. Kerro yrityksesi tarinaa kuvin

Instagram elää suurilta osin “hetkessä”. Kerro asiakkaallesi kuvin, mitä tuotteita valikoimastasi löytyy juuri tänään tai esimerkiksi alkaneena sesonkina. Teettekö töitä hymyssä suin? Näytä se asiakkaalle ja välitä hyvä fiilis kuvien avulla. Innosta asiakkaitasi “tägäämään” yrityksesi ottamiinsa kuviin ja käyttämään valitsemiasi häshtägejä. Jaa kuvia, kiitä asiakkaita ja kerro tarinasi heidän kanssaan. Asettamalla tavoitteita, kuten 10 julkaistua kuvaa viikossa, 100 tykkäystä per kuva ja 100 uutta seuraaja per kuukausi. Tavoitteet auttavat sinua mittaamaan onnistumisia ja motivoivat tekemisen äärelle.

3. Videoita ja vuorovaikutusta

Instagramin Stories-ominaisuus erinomainen keino jakaa videoita ja kuvia. Tarinaan lisättävän videon maksimipituus on 15 sekuntia ja se on näkyvissä profiilikuvaasi klikkaamalla ja Instagramin etusivulla 24 tuntia. Lisää kuviin ja videoihin tekstiä, häshtägejä ja paikkamerkintöjä. Tarinoista voit myös koota ja korostaa hetkiä profiilisi.

Tarinankerronnan lisäksi Stories-ominaisuus luo erinomaisen pohjan yrityksesi ja asiakkaiden väliselle vuorovaikutukselle. Voit jakaa omassa tarinassasi asiakkaiden tarinoita, jos he ovat tägänneet yrityksesi kuvaan tai videoon. Asiakkaat voivat lähettää sinulle viestejä suoraan tarinaan liittyen.

Suunnittele, aseta tavoitteita ja mittaa onnistumisia. Ole rohkea ja varaa some-hetkelle aikaa päivästäsi.

Reddo järjestää kerran kuussa markkinoinnin tehoinfon Rovaniemellä. Ilmoittaudu mukaan ja tule kuulemaan pikavinkit Instagramin käyttöön.

ILMOITTAUDU