Yrittäjä! Ota some haltuun!

Yrittäjä! Ota some haltuun!

Paljon puhutaan siitä, miten vahvasti sosiaalinen media on tullut osaksi arkeamme ja miten se vaikuttaa meihin. Sosiaalinen media ei olekaan enää vain tapa pitää yhteyttä läheisiin, siitä on tullut monelle jokapäiväinen työ ja myös yritykset ovat siirtyneet sosiaaliseen mediaan huomattuaan sen edut. Miten sinä olet ottanut somen haltuun omassa toiminnassasi? Miksi sinunkin kannattaisi käyttää aikaa sosiaalisen median strategiaan?

Ole asiakkaan kanssa samassa paikassa

Usko tai älä, siellä se tiedonhaku tapahtuu. Vastaa tähän kysymykseen: Kun potentiaalinen asiakas haluaa tietää yrityksestäsi, mistä hän sitä lähtee hakemaan? Tietysti verkkosivut ovat pätevin tiedonlähde, kun halutaan kunnolla perehtyä yrityksen toimintaan ja yrityksen verkkosivuihin todella kannattaa panostaa, mutta on totta, että sosiaalisessa mediassa suoritetaan yhä enemmän tiedonhakua liittyen yrityksen toimintaan, tuotteisiin ja palveluihin. Syitä on monia, mutta ehkä eniten tähän vaikuttaa se, että some on niin käyttäjälähtöistä, helppoa ja nopeaa. Käyttäjät hakevat myös tietoa ja kokemuksia toisilta käyttäjiltä. Toisaalta asiaan voi vaikuttaa myös ns. “mobilisoitunut maailma”. Sosiaalisen median sovellukset ovat optimaalisia mobiililaitteille ja internetiä käytetään yhä enemmän myös mobiililaitteilla.  Tai sitten ihan yksinkertaisesti: some on suosittua ja ihmiset kuluttavat siellä aikaa.

Merkitys liiketoiminnalle

Sosiaalisen median avulla tuot siis yrityksesi, tuotteesi ja palvelusi lähelle asiakasta. Olet siellä, missä potentiaaliset asiakkaasikin. Sosiaalisen median kautta voi myös ohjata käyttäjiä virallisille verkkosivuillesi. Lisäksi on erilaisia sosiaalisen median analytiikka työkaluja, joilla voit tutkia markkinoinnin ja mainonnan tehokkuutta. Some on myös loistava tapa lähestyä markkinoita tai tuoda esiin uusia tuotteita tai palveluita. Voit myös tavoittaa sellaisia kohderyhmän jäseniä, jotka eivät välttämättä edes tienneet toiminnastasi aiemmin. Some onkin siitä hieno, että myös tiedon jakaminen on helppoa, niin yrittäjän, kuin käyttäjien kesken. 

Kasvata orgaanista näkyvyyttäsi

Vaikka et käyttäisi rahaa mainontaan sosiaalisessa mediassa, auttaa aktiivinen sosiaalisen median käyttäminen pidemmällä tähtäimellä lisäämään näkyvyyttäsi esim. hakutuloksissa. Orgaanista näkyvyyttä voit kasvattaa esimerkiksi haastamalla seuraajia ottamaan osaa aloittamaasi päivitykseen. Monet yritykset järjestävät esimerkiksi arvontoja tai kilpailuja sosiaalisen median kanavillaan, joissa pyydetään muun muassa jakamaan yrityksen päivitys tai julkaisemaan oma kuva tai video käyttäjän omalla tilillä. Sosiaalisessa mediassa voit siis hyödyntää käyttäjiä näkyvyytesi kasvattamisessa. 

Rajattomat mahdollisuudet

Some tarjoaa niin paljon eri mahdollisuuksia sen käyttäjille. Yrityksen näkökulmasta sosiaalinen media tarjoaa alustan mm. tiedottamiselle, viestinnälle, rekrytoinnille, asiakaspalvelulle ja tietysti myynnin ja markkinoinnin edistämiselle. 

Tartu tilaisuuteen

Se tunnettu ja paljon puhuttu somen voima. Sosiaalisessa mediassa toden totta on voimaa. Se tarjoaa väylän lisätä näkyvyyttä monella tapaa, vaikuttamiseen, julkiseen keskusteluun ja jopa viraaliksi nousemiseen. Vaikka usein viraaliksi saatetaan tulla vahingossa, ei se tarkoita sitä, etteikö oma sosiaalisen median strategia tulisi olla huolellisesti mietitty ja tavoitteellinen. 

Ota asiantuntija avuksesi

Tuntuuko tämä kaikki aivan kummalta? Onko vaikea tietää, mistä lähteä liikkeelle? Eipä hätää! Reddo Partnersin asiantuntijat auttavat sinua saamaan sosiaalisen median osaksi yrityksesi strategiaa.

Järjestämme sosiaalisen median koulutuksia, teemme maksullista mainontaa asiakkaan puolesta, pidämme kanavat aktiivisina ja otamme kaikki tarvittavat työkalut käyttöön Business managerista sekä mainostileistä lähtien.