Hakukoneoptimointi – Optimoi ainakin nämä

Metakuvaukset

Metakuvaus kertoo asiakkaalle tiivistetysti sen, mitä verkkosivusi kertoo hänelle aiheesta. Kuvaa metaan siis mahdollisimman houkuttelevasti ja monipuolisesti se, mitä vastauksia hän saa klikattuaan sivuillenne. Metakuvauksessa on tärkeää käyttää sivun avainsanoja. Tällöin hakukone löytää ja ehdottaa sivuanne todennäköisemmin kuin huonosti optimoitua sivustoa. Käytä aikaa ja ajatusta metakuvauksen kirjoittamiseen vielä hieman kauemmin, tällöin se on täydellinen!

Titlet

Titlen eli otsikon optimointi on toinen tärkeimmistä optimoinnin kohteista kaikille hakukoneissa ilmestyville sivustoille. Title on sivun otsikko hakukoneessa, sen ei tarvitse olla sama kuin H1-otsikko. H1 ja Title on tärkeää kuitenkin sisällöltään täsmätä, jotta hakukoneesta sivulle siirtynyt ymmärtää siirtyneensä oikealle sivulle.

Otsikot

Sivullasi on tärkeää olla yksi H1-tason pääotsikko ja alemmat otsikot ovat H2-H6 otsikoita. Hyvä sääntö on päättää esimerkiksi niin, että sivulla on yksi H1-otsikko, seuraavan tason otsikot ovat H2 ja vielä pienemmät esimerkiksi H3. H2 ja H3 voi olla erilaisissa järjestyksissä sivun alusta loppuun, mutta H1 on ensimmäinen iso otsikko. Otsikoissa on tärkeää käyttää sivun avainsanoja.

Sisällöt

Sisällön on oltava mielenkiintoista, informatiivista sekä tuoretta. Sen tulee sisältää avainsanoja, joita valitset yhdelle sivulle käytettäväksi 2-4 sopivaa. Avainsanat ovat silloin oikeita, kun ne vastaavat asiakkaiden hakutuloksia ja johtavat näin sivustollenne. Jos tarvitset apua avainsanojen selvittämiseen, teemme avainsanatutkimuksia kaiken kokoisille yrityksille hintaan 200€ + alv. 24%.

Hakukoneoptimointi vaikuttaa koko markkinoinnin tehokkuuteen kaikissa sähköisen markkinoinnin kanavissa. Tutustu yhteystietoihimme ja ota asiantuntija avuksesi sähköiseen markkinointiin!